Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op diabetes.startpagina.nl

Slokdarmkramp

Annemie
11 Mrt, 2008 07:37

Wie is bekent met slokdarmkramp?

Bewerkt 22 Nov, 2012 20:05
Thei
11 Mrt, 2008 09:10

Huisarts,pilletje.

Marjolein Ztm
12 Mrt, 2008 11:33

Hallo Annemie,

Slokdarmkramp is een heel vervelend iets. Ik heb er ook last van. Soms zelfs zo hevig dat ik mij nauwelijks kan bewegen.

Van de week nog terwijl ik zat te eten. Niet leuk, want slikken is dan iets dat niet echt werkt.

Nu gebruik ik o.a. carnitine (verkrijgbaar bij de drogist) en het lijkt erop dat dat wat helpt. Ik slik dit middel omdat ik daardoor minder last heb van kuitkrampen en stijve spieren. Zo te merken helpt het ook bij slokdarmkramp. Minder hevig en minder vaak.

Een paar maanden geleden was ik ermee gestopt en na een paar weken gingen mijn spieren weer veel pijn doen. Ik kreeg zelfs een hevige aanval van kuitkramp die niet echt weg wilde. Dacht zelfs aan een zweepslag. Nadat dat 2 weken bleef zeuren ben ik weer aan de carnitine begonnen en na een week of twee was de (rest)kramp weg en nu kan ik weer redelijk normaal de trap op en af. Voor die tijd was het treetje voor treetje doordat mijn kuiten zo stijf en pijnlijk waren.

Ik weet niet of het bij jou ook zo kan werken, maar ik blijf het maar slikken.

Ik gebruik het middel van Pharma-Nord (geen reclame en zo).

Let goed op met slokdarmkramp. De symptomen lijken op een hartaanval. Houdt dat dus goed in de gaten.

Als je meer wilt weten kun je altijd mailen.

Groetjes Marjolein

wilma
29 Mrt, 2008 08:01

hoi Annemie

Ben een site tegen gekomen over Slokdarmkrampen.

www.AcupunctuurTwente.nl

Misschien dat je daar iets verder kan informeren.

Wil je mij mailen hoe het verder met je gaat.

Sterkte Groetjes Wilma

Gerard van der Veen
15 Apr, 2008 11:00

Al jaren heb ik er last van. En inderdaad, één van de eerste keren vroeg ik advies aan een cardioloog omdat ik hartproblemen vreesde.

Geruime tijd na de eerste symptomen ontdekte ik bij toeval, dat het drinken van een glas lauw (eventueel koud) water bijna direct de pijn deed verdwijnen.

Daarom heb ik in de auto altijd een flesje water onder handbereik. Soms ontstaat de kramp tijdens het autorijden.

Hannie
16 Apr, 2008 11:11

Ook ik heb er een jaar of vijf last van maar ben er nu sinds kort achter dat ijskoude sojamelk a la minuut werkt. Afgelopen week werd ik 's nachts wakker en voelde het opkomen, ben meteen naar de koelkast gegaan en heb een glaasje sojamelk gedronken en weg was de pijn. Echt, van het een op het ander moment. Nu was dit het begin van een aanval maar bij toeval ontdekte ik een paar maanden geleden, toen de pijn al even duurde dat ook toen bij het drinken van ijskoude sojamelk de pijn meteen verdween. Of het nu aan het ijskoude (misschien werkt ijskoud water ook wel) of aan de sojamelk ligt weet ik niet, ik heb in elk geval altijd een pak sojamelk (alpro soya naturel) in de koelkast staan, en wat meegenomen is: het is nog lekker ook.

Hopelijk kunnen hier een aantal mensen mee geholpen worden.

Janine
06 Aug, 2008 11:17

Ik heb ook regelmatig last van slokdarmkrampen. Heel naar en pijnlijk. Ik heb ontdekt dat een slok water de kramp vrijwel direct opheft. Dan moet je wel een flesje water overal mee naar toe slepen maar het helpt prima

groeten Janine

nicole
19 Aug, 2008 16:13

Hallo,

Net terug van huisarts. Al langere tijd erge pijnscheuten: beginnend in kaken en dan naar keel (slokdarm) en langzaam naar beneden en strakke pijnen rond borst en rug en na paar minuten weer weg….. Huisarts denkt aan slokdarmkramp en evt. galstenen ? Ervaren jullie ook die steken/pijnen in rug en kaak?

groeten nicole

Hannie
19 Aug, 2008 19:12

Bij mij begint het altijd met (krampachtige) pijn achter het borstbeen en ik voel het ook in mijn keel en rug maar tot nu toe niet in kaak.

K. van Rooij
29 Okt, 2008 14:53

Hallo allemaal,

Mijn man heeft ook regelmatig last van slokdarmkramp, maar nu zijn we tot de ontdekking gekomen dat het middel Buscopan (zetpillen) goed helpt. Bij inbrengen van 2 zetpillen is het binnen een half uur weg, terwijl hij daarvoor soms wel een paar uur last had en zich daarna ook nog niet lekker voelde.

Misschien heeft iemand anders er ook wat aan. Het middel is vrij verkrijgbaar bij de apotheek en kost 6 euro.